Τα παιδιά εξακολουθούν να χρειάζονται το συγκεκριμένο και καθοδηγητικό τρόπο διδασκαλίας που είχαν συνηθίσει στο Δημοτικό. Στο Γυμνάσιο όμως τα πράγματα αλλάζουν.
Πώς όμως μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να προσαρμοστεί;
– Αφιερώστε του πολύ χρόνο, ώστε να μπορεί να σας εκμυστηρευτεί τυχόν ανησυχίες ή προβληματισμούς του. Τα παιδιά αισθάνονται μεγάλη ανασφάλεια στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου. Νιώθουν άβολα με την ανωνυμία τους στην αυλή του σχολείου, στις τάξεις, ανάμεσα σε τόσους άγνωστους συμμαθητές. Στην ΣΤ’ Δημοτικού ήταν τα μεγαλύτερα παιδιά, τώρα στην Α’ Γυμνασίου είναι τα πιο μικρά.
– Αποφεύγετε να το πιέζετε λέγοντάς του ότι τώρα τελείωσαν τα παιχνίδια, πρέπει να σοβαρευτεί, ή τώρα έχει μόνο διάβασμα κτλ. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η αγωνία και η ανασφάλειά του, χωρίς να πετυχαίνετε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
– Εξασφαλίστε ελεύθερο χρόνο για τα χόμπι του, για παιχνίδι, για τους φίλους του, για τις παλιές του γνωριμίες που δεν είναι μαζί του στο καινούριο σχολείο.
– Ενθαρρύνετέ το και δείξτε την ικανοποίησή σας για όλα εκείνα που μπορεί να κάνει.
– Μην περιμένετε από το παιδί να αρχίσει ξαφνικά να συμπεριφέρεται, να μιλά και να αντιδρά σαν μεγάλος, μόνο και μόνο επειδή πήγε στο Γυμνάσιο.
– Δημιουργήστε και κρατήστε κάποια επαφή με καθέναν από τους καθηγητές του. Ζητήστε την συμβουλή τους και ενημερώστε τους για τους δικούς σας προβληματισμούς.