Η ελληνική νομοθεσία κατοχυρώνει για τον Έλληνα καταναλωτή τα δικαιώματά του με την ψήφιση του πρώτου Νόμου περί Προστασίας Καταναλωτή. Πόσοι Έλληνες όμως γνωρίζουν την ύπαρξή τους; Με ποιους τρόπους να τα διεκδικούν, πώς, πότε και σε ποιόν να απευθύνονται;
Απλές συμβουλές για να αποφύγετε τις παγίδες της αγοράς:
– Διαβάζετε προσεκτικά πριν υπογράψετε οποιοδήποτε έγγραφο.
– Να παίρνετε αντίγραφο των εγγράφων που υπογράφετε.
– Εάν τα έγγραφα είναι πολυσέλιδα ζητήστε να τα πάρετε πριν τα υπογράψετε, ώστε να έχετε το χρόνο να τα μελετήσετε.
– Προσοχή στα «ψιλά γράμματα» γιατί συχνά κρύβουν παγίδες.
– Ζητάτε πάντα αποδείξεις για οτιδήποτε αγοράζετε, ελέγχετε προσεκτικά και φυλάσσετε αυτές.
– Ζητάτε πάντα γραπτή εγγύηση.
– Οι οδηγίες χρήσης πρέπει να είναι γραπτές και στην ελληνική γλώσσα.
– Αν το προϊόν εμφανίσει κάποιο ελάττωμα κατά τη διάρκεια της εγγύησης, ο προμηθευτής έχει υποχρέωση να το επισκευάσει. Αν αρνηθεί να το επισκευάσει ή καθυστερήσει υπερβολικά να το επιδιορθώσει, έχετε δικαίωμα να ζητήσετε την αντικατάστασή του ή την ακύρωση της αγοράς και την επιστροφή των χρημάτων σας. Σε περίπτωση που το προϊόν αντικατασταθεί, η εγγύηση ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια.
– Αν το προϊόν παρουσιάσει κάποιο ελάττωμα μετά την λήξη της εγγύησης αλλά κατά την πιθανή διάρκεια ζωής του, τότε ο πωλητής πρέπει να σας εξασφαλίζει την απαιτούμενη παροχή τεχνικών υπηρεσιών και την προμήθεια ανταλλακτικών που χρειάζονται για την επισκευή του.
Υπηρεσίες που μπορείτε να απευθύνεστε για να καταγγείλετε το πρόβλημά σας:
* Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης -1520
* Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις
* Ενώσεις καταναλωτών:
(ΕΚΠΟΙΖΩ), Βαλτετσίου 43-45, ΤΚ 106 81 Αθήνα, τηλ. 3300.673, 3301.137
(ΙΝΚΑ), λεωφ. Ποσειδώνος 31, ΤΚ 175 61, Π. Φάληρο, τηλ. 9829.152, 9817.426
Πηγή: